Professor Gregers Rom Andersen. Foto: Lisbeth Heilesen

24.01.2013 | Science and Technology, Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Navne , Medarbejdere

Ny professor med fokus på immunforsvaret

Gregers Rom Andersen er blevet udnævnt til professor i strukturbiologi ved Institut for Molekylærbiologi og Genetik på Aarhus Universitet.

23.01.2013 | Natur og teknologi, Science and Technology, Offentligheden / Pressen, Medarbejdere, Bevilling

Fysikbøgernes banemand?

Vi står på tærsklen til at opnå konkret viden om en af universets mest eftersøgte bestanddele: Antistoffet. Efter flere års ihærdigt arbejde, har AU-fysikeren Jeffrey Hangst nu reelt mulighed for at blive den første forskningsleder, der foretager præcisionsmålinger på antibrint nogensinde. Han modtager det prestigiøse Advanced Grant fra ERC.

17.01.2013 | Science and Technology, Offentligheden / Pressen, Medarbejdere

Kinas præsident hædrer Flemming Besenbacher personligt

Fredag den 18. januar tildeler præsident Xi Jinping den højeste kinesiske anerkendelse inden for naturvidenskab, International Science and Technology Cooperation Award of P.R. China, til Flemming Besenbacher, professor i nanovidenskab ved Aarhus Universitet og bestyrelsesformand for Carlsberg A/S og Carlsbergfondet.

02.01.2013 | Offentligheden / Pressen, Medarbejdere, Institut for Ingeniørvidenskab, It, datalogi og matematik , Natur og teknologi