Det er en mand med stor forsknings- og ledelseserfaring, som overtager ansvaret for Science and Technology på Aarhus Universitet d. 6. august. Den nye dekan bliver professor Niels Chr. Nielsen, centerleder på iNANO.

25.06.2013 | Science and Technology, Medarbejdere

Hvem er den nye dekan?

Centerleder og professor ved iNANO på Aarhus Universitet Niels Chr. Nielsen (f. 1962) er netop blevet udnævnt til dekan for AU Science and Technology. Han tiltræder den 6. august 2013 og overtager dermed stolen for Brian Bech Nielsen, som fortsætter til posten som rektor.

20.06.2013 | Science and Technology, Medarbejdere, Offentligheden / Pressen

Kunst og naturvidenskab forenes på Steno museet

Lyd, billeder og knastør viden bliv forenet i uropførelsen af ”Havets Planter” en ny audiovisuel installation der udfoldes på Stenomuseet de næste tre måneder.

Foto: Colourbox

18.06.2013 | Science and Technology, Medarbejdere

Advisory Board samles i august

Advisory Board for Science and Technology er nedsat og holder deres første møde den 15.-16. august 2013.

Når forskerne vil finde ud af, hvordan vegetationen var på et bestemt tidspunkt i historien, undersøger de prøver hentet op fra bunden af søer for forekomsten af bl.a. pollen. Her ses et sjældent tilfælde, hvor pollenmængden i en geologisk aflejring er meget stor. (Foto: Bent Odgaard)

11.06.2013 | Science and Technology, Forskning, Offentligheden / Pressen, Medarbejdere

Pollen afslører ny mellemistid

Det mikroskopiske plantestøv, der fylder luften hvert år, når floraen vågner fra sit vinterhi, er til stor gene for tusindvis af allergikere. Men nu kan en forsker fra Aarhus Universitet takke pollen for den bemærkelsesværdige opdagelse af en hidtil ukendt mellemistid. Læs mere om den overraskende opdagelse i RØMER.

06.06.2013 | Medarbejdere, Offentligheden / Pressen, Science and Technology, Bevilling, Talentudvikling, Forskning

Tre forskere fra AU Science and Technology belønnes med Sapere Aude

Det Frie Forskningsråd har netop fordelt forskningsmidlerne i karriereprogrammet Sapere Aude, og AU Science and Technology er repræsenteret med tre forskere.