Aarhus Universitet har i denne uge indgået en samarbejdsaftale med Kinas Geologiske Undersøgelser. (Foto: Lars Kruse)
Niels Chr. Nielsen, dekan for Science and Technology, og Wang Yan, direktør for Kinas Geologiske Undersøgelser, underskrev samarbejdsaftalen, som skal udvide forskningssamarbejdet inden for bioscience og geoscience på Aarhus Universitet. (Foto: Lars Kruse)
Der blev samtidig indgået en mere konkret  projektsamarbejdsaftale om etablering af en global infrastruktur i kystnære marsk- og sumpområder. Aftalen blev underskrevet af Siyuan Ye, direktør for Key Laboratory of Coastal Wetland Biogeosciences under Kinas Geologiske Undersøgelser, og Hans Brix, institutleder for Institut for Bioscience, Aarhus Universitet. (Foto: Lars Kruse)

13.04.2018 | Offentligheden / Pressen, Medarbejdere

Aarhus Universitet indgår samarbejdsaftale med Kinas Geologiske Undersøgelser

En delegation fra Kinas Geologiske Undersøgelser besøgte Aarhus Universitet 10. april for at underskrive en samarbejdsaftale, som skal udvide forskningssamarbejdet inden for bioscience og geoscience.

Alumnedagen var en anledning til at blive klogere på den nyeste forskning inden for fagområderne. Her er det alumner fra Institut for Bioscience, der hører om bl.a. droneteknologi. (Foto: Lars Kruse)
Esben Ejsing, alumne fra Institut for Matematik (Foto: Julie Øst Andersson)
Mette Kølbæk Christensen, alumne fra Institut for Geoscience (Foto: Julie Øst Andersson)
Tram Boo Ngoc Nguyen, alumne fra Institut for Molekylærbiologi og Genetik (Foto: Julie Øst Andersson)

06.04.2018 | Medarbejdere, Offentligheden / Pressen

Velbesøgt alumnedag på Science and Technology

Mere end 1300 tidligere studerende og medarbejder valgte at bruge torsdag 5. april på at besøge deres tidligere fagmiljø – gense studiekammerater og undervisere, få præsenteret den nyeste forskning inden for deres fagområde, rundvisning i laboratorier og se nye forskningsfaciliteter.

05.04.2018 | Medarbejdere

Engelskkursus for udenlandske ansatte i juni

Har du udenlandske kolleger, der ønsker at forbedre deres engelsk? Blive bedre til at give præsentationer eller deltage i samtaler på engelsk? Så er English course for international employees måske kurset for dem.

04.04.2018 | Medarbejdere

Driller Blackboard? Så kontakt den nye support

Fra og med den 1. april har Blackboard fået en selvstændig supportfunktion, som udelukkende skal yde teknisk bistand og svare på henvendelser om funktionalitet.

26.03.2018 | Offentligheden / Pressen, Medarbejdere

Stor interesse for AU’s teknologiske uddannelser

Stadig flere unge søger ind på AU’s IT- og ingeniøruddannelser – og der er generel fremgang i ansøgningerne på tværs af universitetets fire fakulteter. Det viser den endelige opgørelse over kvote 2-ansøgninger.

Novo Nordisk Fonden har uddelt i alt tolv nye bevillinger inden for det biovidenskabelige og biomedicinske område. (Logo: Novo Nordisk Fonden)
Mikkel Heide Schierup, professor ved Center for Bioinformatik, Aarhus Universitet (Foto: AU)
Ditlev Egeskov Brodersen, lektor ved Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Aarhus Universitet (Foto: AU)
Peter Refsing Andersen, adjunkt ved Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Aarhus Universitet (Foto: AU)

23.03.2018 | Medarbejdere, Offentligheden / Pressen

Tre millionbevillinger fra Novo Nordisk Fonden

Novo Nordisk Fonden bevilger tre forskere fra Science and Technology hver 10 mio. kr. til forskningsprojekter inden for det biovidenskabelige og biomedicinske område.

Jørgen Kjems har fået Novo Nordisk Prisen 2018. Foto: Ernst Tobisch

23.03.2018 | Medarbejdere

Video om Jørgen Kjems' forskning

Professor Jørgen Kjems, professor ved Institut for Molekylærbiologi og Genetik og iNANO, fik fredag den 16. marts overrakt Novo Nordisk Prisen på tre mio. kr. Novo Nordisk Fonden uddelte prisen som en belønning for Jørgen Kjems’ tværfaglige pionerstudier af, hvordan RNA spiller en helt central rolle i cellers regulering og har et kæmpe potentiale…

Gravemaskinen stod klar til at overtage gravearbejdet efter de inviterede 'spade-operatører'. (Fotos: Rasmus Rørbæk)
Dekan Niels Chr. Nielsen bød velkommen. (foto: Melissa Bach Yildirim)
Borgmester Jacob Bundsgaard (S) fastslog, at der var vovemod bag beslutningen om at arbejde hen mod at blive en af verdens stærkeste fødevareklynger i Aarhus.
Spadestikket blev udført af (fra venstre) direktør Jørgen Lang (FEAS), borgmester Jacob Bundsgaard, institutleder Michelle Williams, regionsformand Anders Kühnau, dekan Niels Chr. Nielsen og direktør Anne-Marie Hansen fra Agro Food Park. (foto: Melissa Bach Yildirim)
Aarhus Universitetskor stod klar til at underholde gæsterne med smuk sang fra nær og fjern.

20.03.2018 | Medarbejdere

Et spadestik dybere i fødevarerne

Man siger, at selv den længste rejse starter med det første skridt. På samme vis med ambitiøse byggerier: her finder også et nybygget institut på godt 9000 km2 sin begyndelse med et spadestik. Således også den nye institutbygning for Institut for Fødevarer, der fik sin begyndelse en smuk forårsdag 20. marts 2018.

Fra åbningsceremonien: (fv) Jens Peter Holst Lauritsen fra Novo Nordisk Fonden, Jørgen Kjems, Kurt V. Gothelf og Ken Howard fra iNANO / CEMBID og iNANOs centerleder, Trolle Linderoth. Foto: Roar Paaske.
Jens Peter Holst Lauritsen fra Novo Nordisk Fonden fortalte om CEMBIDs store potentiale. Foto: Roar Paaske.

19.03.2018 | Medarbejdere, Offentligheden / Pressen

Startskud for fremtidens multifunktionelle medicin

Potentialet er enormt for den forskning, som Center for Multifunctional Biomolecular Drug Design (CEMBID) på Aarhus Universitet nu tager fat på. Målet er at skabe en ny generation af lægemidler, som kan bruges til at diagnosticere og behandle kræft og åreforkalkning – som tilsammen udgør to tredjedele af dødsårsagerne globalt.

19.03.2018 | Medarbejdere

Søg om forskningsophold ved amerikanske eliteuniversiteter

Ph.d.-studerende, postdocs og professorer ved danske institutioner kan søge støtte til ophold ved Stanford, UC Berkeley eller MIT.

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste