Mitstudie.au.dk giver adgang til præcis de informationer, som er relevante for den enkelte studerende, på tværs af AU’s systemer og hjemmesider. Den nye portal er ikke en afløser for ST’s studieportaler, der fortsætter som hidtil.
Sådan vil den studerende se den nye personaliserede portal på mitstudie.au.dk.

09.02.2018 | Medarbejdere

Ny personaliseret studieportal til alle studerende på ST

Onsdag den 21. februar får studerende på Science and Technology adgang til deres nye personaliserede studieportal på mitstudie.au.dk. Den nye portal skal gøre det nemt og overskueligt for studerende at finde al aktuel studieinformation - med kun ét log-in.

Trolle Linderoth. Foto: Maria Randima, AU Foto

08.02.2018 | Medarbejdere, Offentligheden / Pressen

Ny centerleder på iNANO

Vicecenterleder Trolle Linderoth er ansat som ny centerleder på iNANO pr. 1. februar 2018

Science and Technology inviterer tidligere studerende og medarbejder til alumnedag 5. april. Alumnedagen er en mulighed for at mødes med gamle studiekammerater og netværke med andre med samme faglige interesse. Billedet her er fra et alumnearrangement på Aarhus BSS. Foto: Lars Kruse

08.02.2018 | Medarbejdere, Offentligheden / Pressen

Styrket indsats for at bevare kontakten til alumner

Science and Technology sender i disse dage 25.000 invitationer til tidligere studerende og medarbejdere om at blive medlem at Aarhus Universitets alumnenetværk og deltage i Science and Technology alumnedag den 5. april 2018.

Med en ny model for kursusevalueringer er det i efteråret lykkedes at fordoble svarprocenten på kursusevalueringerne på ST. (Foto: Lars Kruse)

08.02.2018 | Medarbejdere

Fordobling af svarprocenten i kursusevalueringer på ST

Med en ny model for kursusevalueringer er det lykkedes at få markant flere studerende til at udfylde kursusevalueringerne. Det gavner kvalitetsarbejdet på ST.

06.02.2018 | Offentligheden / Pressen, Medarbejdere

Nyt nordisk konsortium for CO2-omdannelse

INANO og Institut for Kemi ved Aarhus Universitet er en del af et nyt nordisk forskningscenter, der vil fokusere på at udvikle nye materialer og teknologier til omdannelse af CO2. Centret er blevet bevilliget 6,9 mio. EUR.

Foto: Melissa Bach Yildirim

06.02.2018 | Medarbejdere

Skab synlighed om din forskning på Forskningens Døgn

Aarhus Universitet inviterer i år befolkningen indenfor i og omkring Stakladen torsdag den 26. april kl. 14-18 under overskriften FASCINERENDE FORSKNING. Her har du og dine forskerkolleger mulighed for at præsentere jeres forskning for et bredt publikum.

Foto: Colourbox

06.02.2018 | Medarbejdere

Ny aftale om bibliotekets service

AU Library er virksomhedsoverdraget til Det Kongelige Bibliotek pr. 1.1.2018. Det betyder ændringer i opgaverne, som biblioteket tager sig af. Ændringerne drejer sig om specifikke opgaver; det helt generelle biblioteksservice er det samme som før.

Rektor Brian Bech Nielsen vil undersøge, om forskere på Aarhus Universitet føler sig under pres, når de laver myndighedsrådgivning. Foto: Lars Kruse.

04.02.2018 | Offentligheden / Pressen, Medarbejdere

Aarhus Universitet vil undersøge politisk pres på forskere

Ifølge en rundspørge udført af Politiken har godt syv procent af landets forskere oplevet at være udsat for politisk pres i forbindelse med myndighedsrådgivning. Det er ifølge rektor helt uacceptabelt, og han vil nu have afdækket problemets omfang på Aarhus Universitet.

Professor Jørgen Kjems modtager Novo Nordisk Prisen 2018. (Foto: Novo Nordisk Fonden)

31.01.2018 | Offentligheden / Pressen, Medarbejdere

AU-professor modtager Novo Nordisk Prisen 2018

Jørgen Kjems, professor ved Institut for Molekylærbiologi og Genetik og iNANO, modtager Novo Nordisk Prisen 2018 for sine tværfaglige pionerstudier af, hvordan DNA’s biologiske fætter, RNA, spiller en helt central rolle i cellers regulering og har et kæmpe potentiale i fremtidens sygdomsbehandling. Prisen er på 3 mio. kr. og uddeles af Novo…

Dekan Niels Chr. Nielsen afviser spekulationer om forskeres ageren i sag om myndighedsrådgivning. Foto: Lars Kruse.

30.01.2018 | Medarbejdere

Forskeres integritet skal ikke beklikkes på basis af spekulationer

Dekan Niels Chr. Nielsen forsvarer AU-forskeres ageren i den aktuelle debat om myndighedsrådgivning og grundlaget for landbrugspakken.

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste