20.09.2016 | Medarbejdere

Eksterne hjemmesider får nyt design

Bedre overskuelighed og øget brugervenlighed. Det er målet med AU’s nye designrammer for det eksterne webunivers. De første institutter på ST og fakultetet begynder implementeringen af det nye design her i efteråret.

ST har som mål at styrke samarbejdet med erhvervslivet. Derfor er det nu blevet nemmere at komme i kontakt med rigtige personer på fakultetet via hjemmesiden scitech.au.dk/samarbejde.

20.09.2016 | Medarbejdere

Nye hjemmesider målrettet erhvervslivet

Science and Technologys erhvervsrettede hjemmesider er blevet revideret, så de nu er mere brugerorienterede. De forskellige muligheder for samarbejde præsenteres og det er blevet lettere at finde kontaktoplysninger til fagmiljøerne.

Peter Hyldegård, fra videnskab.dk giver individuel feedback til kursisterne.

15.09.2016 | Medarbejdere

Du er klog, men kan du formidle det?

Er du ph.d.-studerende, og drømmer du om at få din forskning ud i medierne? Eller vil du gerne have nemmere ved at forklare familie og venner om din forskning?

13.09.2016 | Medarbejdere, Offentligheden / Pressen

3,5 millioner kroner til forskning i Big Data og privatliv

Lektor Claudio Orlandi fra Institut for Datalogi har modtaget 3,5 millioner kroner fra EU’s forsknings- og innovationsprogram Horizon 2020. I forskningsprojektet SODA (Scalable Oblivious Data Analytics) skal han i samarbejde med Philips Research og europæiske forskningskolleger forske i teknikker, der forener deling og beskyttelse af…

Laboratoriet i geoscience er klasse 10 i de aflukker, hvor prøverne håndteres og klasse 100 i selve laboratoriet. For at et laboratorium kan kvalificere sig som klasse 10 renrum, skal der være færre end 352 partikler der måler mere end 0.5 mikrometer pr. kubikmeter luft. Til sammenligning er der gennemsnitligt mere end 35,000,000 partikler i den luft som omgiver os til dagligt på arbejdet, i skoven eller derhjemme. (foto: Gry Barfod, AGiR)

09.09.2016 | Offentligheden / Pressen, Medarbejdere

Nyt renrum indvies i Aarhus

Nyt renrum på Aarhus Universitet kan gøre os klogere på alt fra lava-bevægelser under vulkanerne til biomedicinske effekter på nano-niveau. Landets nyeste renrum åbnede fredag d. 9 september, og indvarsler en række nye forskningsmuligheder.

08.09.2016 | Offentligheden / Pressen, Medarbejdere

Højt anerkendt fysiker udnævnes til æresdoktor ved AU

Attosekundvidenskabens fader, professor Paul Bruce Corkum, udnævnes til æresdoktor ved Aarhus Universitet ved årsfesten 9. september.

08.09.2016 | Medarbejdere, Offentligheden / Pressen

Molekylærbiologistuderende hædres med rejselegat

Sofie H. Lautrup, ph.d.-studerende ved Institut for Molekylærbiologi og Genetik, modtager ved Aarhus Universitets årsfest 2016 Dronning Margrethe II's Rejselegat. Legatet skal bruges i forbindelse med et forskningsophold i USA.

07.09.2016 | Medarbejdere

Poul Nissen dekoreret med Dannebrogordenen

H.M. Dronningen har udnævnt professor Poul Nissen til Ridder af Dannebrogordenen pr. 23. august 2016.

06.09.2016 | Medarbejdere

Tre millioner til udstilling om aarhusiansk Nobelpristager

Science Museerne i Aarhus har fået tre millioner til en udstilling om forskeren og Nobelpristageren Jens Christian Skou. Den skal åbne til hans 100 års fødselsdag i 2018.

06.09.2016 | Medarbejdere

Villum Fonden støtter studiet af supernovaer i den tidligste fase

Lektor Max Stritzinger, Institut for Fysik og Astronomi, har modtaget en bevilling fra Villum Fonden på 3,8 millioner kroner til støtte for projektet "The Origins of Cosmic Explosions"; et initiativ, hvor Max og en ph.d.-studerende vil prøve at identificere nøjagtigt hvilken type stjerner det er, som eksploderer som supernovaer.

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste