Invitation til Open Lecture og workshop om LinkedIn og Twitter

Forskere og kommunikatører på ST inviteres til Open Lecture og workshop om brugen af LinkedIn og Twitter til at formidle forskning og skabe netværk. Det foregår tirsdag 30. april 2019 i Aarhus.

08.04.2019 | Tina Fruelund

Logoer for Twitter og LinkedIn

Der er mange fordele ved at være aktiv på sociale platforme som Twitter og LinkedIn som forsker. Grafik: Twitter og LinkedIn

Der er mange fordele ved at være aktiv på Twitter og LinkedIn som forsker. De sociale platforme giver mulighed for at kommunikere resultater, fremme forskningen, og engagere sig med videnskabelige kolleger i ind- og udland. Platformene gør det muligt dels at række ud til andre eksperter og potentielle samarbejdspartnere i hele verden, og dels at få et globalt publikum til dit eget forskningsområde.

ST Kommunikation har derfor inviteret Mike Young, der til dagligt underviser forskere i at bruge sociale medier, til at komme og holde både en Open Lecture om sociale medieplatforme og deres anvendelsesmuligheder for forskere samt at afholde en workshop, hvor der bliver arbejdet mere konkret med Twitter og LinkedIn. De to arrangementer er målrettet både forskere og kommunikationsfolk på ST og holdes på engelsk

Open Lecture 30. april  kl. 10.00-11.00: Mike Young vil forklare, hvorfor og hvordan Twitter og LinkedIn er effektive platforme for forskere. Han vil i løbet af oplægget præsentere succeshistorier og eksempler på, hvad der virker. Arrangementet foregår i G1, bygn. Alle er velkomne, men tilmelding er påkrævet. Tilmelding senest 26. april: https://events.au.dk/Openlecture

Workshop 30. april kl. 12.45-15.45: Workshoppen er for forskere og for medarbejdere, der kommunikerer forskning. Kurset er baseret på hands-on eksempler, hvor alle selv arbejder med egne profiler. Det er derfor en forudsætning for at deltage at du har en Twitter-konto og en LinkedIn-profil inden  workshoppen, og du skal have nogle grundlæggende, nybegyndereerfaringer i at bruge platformene. Workshoppen vil omfatte, hvordan du:

  • opretter en personlig overvågning og filtrering af nyheder inden for et specifikt forskningsfelt.
  • integrerer sociale medier i et arrangement, seminar eller konference
  • får andre forskere og ikke-forskere involveret i din forskning
  • crowdsourcer indhold til et specifikt forskningsprojekt
  • udvikler dit eget personlige brand eller koncept på sociale medier
  • bruger Twitter og LinkedIn til at øge rækkevidden af din egen ekspertise på internationalt plan

Er du interesseret i at deltage i workshoppen så send en mail til fruelund@au.dk

Kontaktoplysninger

Tina Fruelund
Kommunikationskonsulent, ST Kommunikation
Science and Technology
Mail: fruelund@au.dk
Tlf: 2921 9632

Medarbejdere
89573 / i31