Sapere Aude-bevillinger til syv yngre forskere på Science and Technology

Det Frie Forskningsråd har netop fordelt DFF-Forskertalent-bevillingerne på godt en halv million kroner hver i karriereprogrammet Sapere Aude.

14.12.2015 | Christina Troelsen

De syv modtagere på Science and Technology er:

Thomas William Dinsdale-Yong, Institut for Datalogi. Forskningsprojekt: Automatiske beviser for, at flertrådet software er fejlfri.  Læs mere om Thomas William Dinsdale-Yong

Kasper Svendsen, Institut for Datalogi. Forskningsprojekt: Programverifikation for realistiske programmeringssprog. Læs mere om Kasper Svendsen

Anton Allen Abbotsford Smith, Institut for Kemi. Forskningsprojekt: Cyborg-enzymer: Udvikling af hybrider mellem proteiner og syntetiske polymerer. Læs mere om Anton Allen Abbotsford Smith

Stig Pagh Düring Friis, iNano. Forskningsprojekt: Katalytisk Happy Hour – Kan anvendelsen af to katalysatorer give adgang til ny, værdifuld molekylær kompleksitet? Læs mere om Stig Pagh Düring Friis

Denys Grombacher, Institut for Geoscience. Forskningsprojekt: Forbedret anvendelse af overflade-nuklear magnetisk resonans til lokalisering og karakterisering af grundvandsressourcer. Læs mere om Denys Grombacher

Mia Sloth Lundkvist, Institut for Fysik og Astronomi. Forskningsprojekt: Kombination af observationer fra rummet og 3D-simuleringer af de ydre lag i stjerner. Læs mere om Mia Sloth Lundkvist

Jens Frederik Teilfeldt Hansen, Institut for Molekylærbiologi og Genetik. Forskningsprojekt: Bestemmelsen af strukturen af megaenzymet, cyclosporin syntetase, ansvarlig for produktionen af lægemidlet cyclosporin. Læs mere om Jens Frederik Teilfeldt Hansen

Målet med Sapere Aude-programmets talentmidler er at styrke vækstlaget i dansk forskning og give de mest talentfulde forskere de bedste betingelser for at gennemføre forskning på højt, internationalt niveau.

Aarhus Universitet modtager i alt 11 Forskertalent-bevillinger ved denne uddeling.

Offentligheden / Pressen, Medarbejdere